Rhys William “hilang” accent British.. biar betul?

Sebelum saya jadi “mat salleh cari makan” saya “london boy kurus jambu”🤣

Orang tanya “Rhys accent London you dah hilang ke?” Inilah buktinya… accent memang hilang dah 😅

Video dari tahun 2010 bila saya masuk dokumentari BBC masa saya tengah belajar dan kerja part-time. Masa tu saya baru umur 18 tahun…

Sekarang suara saya tak bunyi macam tu lagi kot 🤣😅

Faham tak apa saya cakap dalam video kat bawah tu?

The Fireflyz | Akan Datang..

Malaysia…England. Dua negara di mana cinta terhadap permainan bolasepak tiada tolok bandingnya

Apa terjadi bila kedua negara ini bergabung bersama?…. memperkenalkan “The Fireflyz”.

Sebuah filem yang menceritakan perjalanan dua orang guru, Cikgu Adam dan Cikgu Rhys melatih sekumpulan pelajar dari sebuah sekolah pedalaman. Walaupun dalam keadaan serba kekurangan dan berhadapan dengan pelbagai cabaran – Cikgu Adam dan Cikgu Rhys berjaya membentuk sebuah pasukan bolasepak yang dinamakan sebagai The Fireflyz.

Akan datang 2021

#Fireflyz #TheFireflyz

Dari penulis blog ke penulis buku…

Alhamdulillah… Rhys “penulis buku” William ?.Tak sangka pula Rhys boleh menulis buku, lagipun menulis buku sendiri 100% dalam Bahasa Melayu..

Masa mula² saya start blogging dalam bahasa melayu (pada tahun 2015) tak pernah fikir pun satu hari nanti saya akan tulis buku

Memperkenalkan “YouTube 3 Langkah” Sebuah buku yang merangkumi bagaimana saya mengembangkan YouTube channel sehingga 250,000 subscribers, dan bagaimana sesiapa orang lain pun boleh mula dan berjaya sebagai “YouTuber”. Satu panduan lengkap, langkah demi langkah, untuk orang berminat dengan YouTube..

Nak tulis buku ini memang ambil masa, dekat 3 bulan tulis setiap hari. Banyak perkataan baru rhys belajar sementara menulis buku ni haha. Tapi rasa bangga bila tengok semua dah siap dan printed 🙂

Sekarang “YouTube 3 Langkah” boleh didapati dalam bentuk “Ebook”. Boleh dapat dari www.youtube3langkah.com.

Rhys nak ambil peluang ini untuk ucapkan terima kasih kepada semua orang yang menyokong rhys dalam perjalanan ni dan tak sabar dengar feedback korang semua yang baca buku rhys ini ?